GRANASFJELLET 1217 MOH

Markert topp nord øst for Vasstulan i fjellet mellom uvdal og smådøl
Alt 1: Kjør til Lunda gård øverst i Kirkebygda, og videre oppover Månevegen (bomveg) Parker ved låst bom etter ca 4 km. Herfra går det merket sti nedover kjørkeslepa over Flotti. Følg stien på vestsiden av granasettjønnan og videre oppover vestsiden av granasfjellet mot halli seter. Når stien nærmer seg det høyeste, drei av mot toppen til høyere.

Alt 2: Kjør til motorbanen ved smådølvollen. Parker og gå/sykle ca 2 km videre innover Baklivegen. Følg deretter setervei oppover merket Nonset/Reiarli. Herfra kan man enten gå bratt oppover gjennom bjørkeskogen opp mot toppen, eller følge sti videre vestover opp mot granasetsetrene og derfra opp mot toppen.

Alt tre: Kjør smådølvegen til Risdalsbrua (bomveg), ca 11 km fra Vikangrend. Parker her og følg veien oppover til Risdalen. Etter ca 2 km tar det av sti mot venstre som krysser elva, og som går opp igjennom skogen sørover til Halli seter. Stien fortsetter herfra videre over mot vasstlvatn/uvdal. Følg stien videre ca 2km oppover fra setra, og når den er på det høyeste tar man av til venstre. Man har da toppen ca 1 km rett mot øst.